Sedm prezentujících v rouškách, jeden moderátor a diváci před monitory. To byl online Impact Hub MashUp

V Brně se sešlo několik ambiciozních projektů, které měly 200 vteřin a 10 slidů na to, aby upoutaly pozornost diváků. Jenže diváci tentokrát neseděli na židlích jen pár metrů od prezentujících, ale doma u obrazovek počítačů nebo chytrých telefonů. “Naše provizorní řešení vypadá před obrazovkami jako profesionální, protože naštěstí nevidíte do zákulisí,” glosoval moderátor podmínky za kterých přenos vznikal. Během večera se představilo sedm prezentujících, kteří dokázali zaujmout s přehledem i v rouškách. Na konci přenosu mohli diváci hlasovat pro projekt, který je nejvíc zaujal, a vybrali Řekni to merchem, který představila jeho zakladatelka Daniela Šindelková.

Řekni to merchem nabízí firmám vytvoření unikátních reklamních produktů. Svým zákazníkům pomůžou s vytvořením designu a zařídí zhotovení produktu, zároveň se postarají i o prodej a komunikaci se zákazníky. Ty, kdo si merch na jejich webu koupí, zase potěší, že produkty tvoří lokální umělci a dodávají je v ekologickém balení. Řekni to merchem je svěží alternativa k nudným reklamním propiskám.

Zakladatelce vítězného projektu Daniele Šindelkové jsme položili pár otázek:

Jaký máš pocit z brněnského MashUpu, který proběhl výjimečně online?

Byla tam úplně jiná atmosféra, než jaká na MashUpech bývá, vládní opatření nám umožnily se potkat jen v 6 lidech v jedné místností a po celou dobu jsme byli v rouškách. Organizačně bylo ale vše na jedničku, všichni jsme věděli, co máme dělat a kdy být nachystaní na značkách. A co se prezentování týče, to je něco úplně jiného, vy se díváte jen do kamery a reakce publika a potlesk vám prostě chybí. 🙂

Jak náročné bylo stihnout říct všechno důležité o projektu ve 200 vteřinách? Máš nějaký tip, jak to zvládnout?

Upřímně, napoprvé a s nervozitou to těžké je… 🙂 Ale hlavní je nenechat se zmást prezentací, která obrázky přepíná jinak, než jste si dvě hodiny doma cvičili. Prezentujete to, čemu věříte a je vaše, vyprávíte příběh, kterému lidé uvěří.

Co teď plánujete v Řekni to merchem?

Jsme pořád na začátku, takže jakákoliv zpětná vazba, co vylepšit, je pro nás zásadní. Teď nejvíce řešíme marketing a hledáme nové příležitosti, kde pomoct. Těšíme se na nové spolupráce se všemi, kdo nad vlastním merchem už jen uvažoval. Na jedné schůzce s námi to umíme posunout dál, aby to fungovalo.

O čem se budete bavit na obědě s Petrem Pouchlým, který je součást výhry?

Budeme si povídat o tom, jak Řekni to merchem začalo a hledat nový potenciál s konkrétními směry, kam se ubírat. Těším se na to. 🙂

 

A tohle jsou další projekty, které se na MashUpu představily. Věříme, že o nich ještě uslyšíte:

Zrcadlo sportu podporuje osobní rozvoj sportovců a kromě pořádání workshopů autoři projektu nahrávají také vlastní podcast.  

ARTHUR je současně průvodce i sociální síť. Díky virtuálné mapě města stačí chytrý telefon namířit na budovu či objekt, kolem kterého zrovna procházíte a Arthur vám o ní ukáže všechny dostupné informace. Aplikaci si můžete stáhnout zdarma.

Bílý kruh bezpečí je mobilní poradna pro oběti kriminality. Autoři projektu nyní hledají finanční prostředky pro zakoupení vozidla, díky kterému by mohli poskytovat své podpůrné služby v terénu.

KvaseCZECH. Zakladatel projektu Lubomír Kobéda nabízí kváskové balíčky, díky kterým se vám pečení kvasového chleba, nebo třeba kvasové vánočky určitě povede. Projekt je finalistou programu Future of Food

Grig. Už jste někdy ochutnali cvrčky? Jsou zdrojem bílkovin a jde u udržitelnou variantu živočišné produkce. Kluci z projektu Grig je prodávají ve formě proteinových chipsů, zakoupit u nich můžete i cvrččí mouku.

 

V nesoutěžní kategorii Progress se představil Nadační fond CrohCo. Projekt Ondřeje Durkáče podporuje pacienty s idiopatickými střevními záněty, pro které pořádá podpůrná setkání i gastronomické kurzy.

A kdy bude další MashUp? Už 5. listopadu se můžete těšit na speciální vánoční edici. I tentokrát bude online, když už jsme si vyzkoušeli, že to funguje. 🙂 Vysílat budeme z Brna do všech domovů. A téma? Projekty, které vyřeší vaše vánoční dárky.

Pokud máte projekt a rádi byste ho představili na některém z dalších MashUpů, dejte nám o sobě vědět na mail [email protected].

 

Zpět na všechny příběhy