První legíny vyrobily z legrace, dnes mají úspěšnou značku Pura Vida. V růstu jim pomáhá komunita

Petruccya, spolumajitelka značky Pura Vida byla poprvé v brněnském Impact Hubu před několika lety na show Impact Hub MashUp. Kromě večera nabitého lidmi ji nadchl interiér. Výrazně žlutá chodba, oranžové sedačky, květiny. Tehdy se zasnila o tom, že by se jí jednou líbilo mít na tomto místě výstavu. A právě teď si můžete její obrazy u nás Impact Hubu prohlédnout. O jejích obrazech, ale i začátcích podnikání jsme si povídaly přímo na vernisáži.

Peti, výstavou obrazů u nás v Impact Hub se ti vlastně tak trochu splnil sen. Jaké obrazy můžeme v prostoru vidět?

Je to série obrazů a plakátů, které vznikly z mých každodenních skečů v iPadu. Většina z nich je inspirována někým blízkým a jeho příběhem. A tak je to i s obrazem namalovaným speciálně pro tuto výstavu. (Pozn.: Vidíte jej na úvodní fotografii rozhovoru). Jmenuje se Connecting People a je pro mě definicí Hubí kultury. Symbolizuje pozitivní a inspirativní energii, která vzniká, když se spojují různé typy lidí, jejich myšlenky a vznikají nové projekty.

Spojování lidí a komunita je jedna z věcí, kterou má tvá značka Pura Vida a naše značka Impact Hub společné. Jak komunitu vnímáš a jakou roli pro tebe sehrála?

Pura Vida vznikala postupně. S Peťou, spolumajitelkou Pura Vidy, jsme se seznámily před 8 lety v reklamce, kde jsme pracovaly. Tehdy jsme nevěděly, že jednou budeme mít vlastní firmu. Ale právě propojování rozličných povah a dovedností nás svedlo dohromady. Jsme absolutně odlišné, takže tvoříme skvělý tým. Ale není to zdaleka jen o tom. Za úspěchem značky stojí právě komunita, která se kolem nás vytvořila a pomáhá nám šířit naši myšlenku. Bez ní bychom nikdy nebyly tam, kde dnes jsme. Kromě toho nám pomáhá třídit si myšlenky, inspiruje nás, posouvá dál.

 „Proto věřím, že komunita, setkávání a společný pracovní prostor jsou velice důležité.“

To zní skoro jako recept na úspěch. Měla jsi to od začátku takhle jasné?

S podnikáním jsem začínala pomalu. Nejdříve několik let po večerech a nocích, když jsem přišla z práce. Pak jsem přešla na volnou nohu a začala si všechno organizovat a rozhodovat sama. Po téhle svobodě jsem toužila a naplňovala mě. Po roce jsem ale zakázky přestala sama stíhat a hledala jsem parťáka. Tehdy jsem oslovila Peťu. Společně jsme pak pracovaly na různých projektech, většinou to byly interiéry. Pak jsme si úplně náhodou ze srandy vyrobily první legíny. No a za pár měsíců jsme zakládaly Pura Vidu.

Ze srandy? A co pak bylo dál? Naplnily se dnes vaše ambice?

Začátek Pura Vidy byla jedna velká euforie. Neměly jsme sklad, kancelář a vše řešily po kavárnách, legíny jsme napůl skladovaly u nás doma. Druhý rok už přišel větší nápor a velká poptávka, takže jsme musely rychle začít strukturovat firmu, zavést procesy, počítat a počítat. Samozřejmě jsme zažily i předvánoční stres a tehdy jsme si říkaly, jestli není lepší se nechat zaměstnat. Ale pak stres zase opadl a přišla euforie, kterou nám vytváří naši zákazníci. Ale nebudu tajit, že každý měsíc dojde na větu: “A nepůjdem raději pracovat do Lidlu?” Naštěstí to skoro hned přejde a jedeme dál. Tím, že jsme obě tak rozdílné, dokážeme se vzájemně podpořit, když je jedna v “depresivní” fázi, druhá je většinou v té “euforické”. I proto nám to funguje.

Barvy nápaditých děl rozsvítily chodby i lounge, výstava je v pracovní dny v Impact Hub Brno volně přístupná. 

Tvoje tvorba i značka jsou inspirované Kostarikou, kde jsi dlouho žila, ale už je to také dlouho, co jsi se přestěhovala zpět do Čech. Nevyprchá to? Co tě inspiruje a žene dál dnes?

Jsou to naše zákaznice, které si najdou čas a zasypávají nás pozitivní dávkou energie. To je největší inspirace. To, že váš produkt může někomu prozářit den nebo že někomu dodá odvahu a sebevědomí je ta nejhezčí věc na tomhle podnikání. A jsme zase u toho setkávání, propojování a sdílení.


Výstava obrazů v brněnském Impact Hubu trvá až do 8. července.
Více o Pura Vida na stránkách nebo na Facebooku. Více o Petruccya zde.

Zpět na všechny příběhy