Díky aplikaci Almari si nábytek prohlédnete, změříte i vyzkoušíte. To vše z pohodlí vašeho domova

Nejste si jisti, která pohovka vám vylepší obývací pokoj? Neumíte si představit, jak bude vypadat ta která lampa nebo jestli je fialový nábytek správný nápad? S touto aplikací už nešlápnete vedle. Více se dozvíte v našem rozhovoru s jejím zakladatelem Viktorem Matějkou. 


Ahoj Viktore, gratuluji k vítězství v akceleračním programu Impact Hub 100-Day Challenge, to je obrovský úspěch.
Jaký z toho máš pocit?

Velice si toho vážím. Je to signál, že jdeme správným směrem. Ještě více si ale cením rad od expertů, které jsme získali během akcelerace. Ty nám nejvíce pomohly posílit vnitřní procesy a zvýšit kvalitu naší práce. 

Můžeš nám svůj projekt Almari krátce představit? Co vlastně děláte?

Zkusím to v jedné větě: Přesouváme showroomy nábytku ke koncovému zákazníkovi domů. To znamená, že si lidé mohou všechno zboží vyzkoušet, prohlížet a měřit v rozšířené realitě přes smartphone. Lidem tak šetříme čas a nervy s online nákupem a výrobcům peníze. Není potřeba nic stahovat ani platit. Almari funguje jako rozšíření do prohlížeče. Jednoduše přijdete na eshop s nábytkem a pokud budete chtít, tak využijete funkci rozšířené reality a skrz telefon se podíváte, jak se vám který kus nábytku domu hodí.

A proč jsi si zvolil zrovna nábytek v oblasti rozšířené reality?

V dětství jsem hodně času trávil v menší rodinné továrně na nábytek a v logistickém skladu. Tam jsem poznal všechny ty logistické problémy, vysoké náklady na showroomy a prodej. Proto jsem v rozšířené realitě uviděl obrovskou příležitost. Také mi vadilo, jak je kvůli vysokým nákladům tato technologie dostupná téměř exkluzivně pouze velkým gigantům, jako je IKEA. Začal jsem tedy hledat cestu, jak rozšířenou realitu zdemokratizovat a z toho se zrodila Almari.

Kdy bude vaše aplikace veřejně dostupná a co plánujete dále?

Veřejnou verzi Almari plánujeme spustit na podzim. Nyní chceme pořádně šlápnout na plyn a zaměřit se na samotný obsah. Společně s několika desítkami prodejců testujeme vlastní projekt rozšířené reality se zaměřením na maximální jednoduchost pro zákazníka. Dále ještě prototypujeme projekt sdíleného fyzického showroomu v rozšířené realitě. Je toho opravdu hodně a čeká nás ještě spousta práce, ale těším se na to.

– Díky akceleraci jsme si ověřili celou řadu hypotéz. Nejvíce nám pomohli mentoři, kteří nám poradili, jak pracovat se zákazníky a prodávat. –
Viktor Matějka, Almari


Více o Almari zjistíte na jejich webu. Pokud potřebujete pomoct s rozvojem svého projektu, napište nám na [email protected] a společně to vymyslíme!

Zpět na všechny příběhy