Sedm statečných představilo svou chytrou myšlenku na oficiálně prvním setkání skupiny projektů. Jsou ve fázi creation a ideation a ověřují vlastní řešení. Hledají nejlepší cestu, jak představit své služby a produkty na trhu a jak začít s podnikáním. Cílem dopolední části bylo inspirovat se v debatách se zkušenými podnikateli a mentory s dlouholetou praxí. Zároveň si zúčastnění udělali představu o tom, kolik úskalí s sebou přináší stát si za svým a jít s kůži na trh.

 

Důležitou součástí dopoledního bloku byla 3minutová prezentace každého nápadu – zástupci pak museli zvládnout množství úderných dotazů přítomných, během kterých došlo na silné i slabé stránky projektů.

„Objektivní kritika a posouzení hodnoty projektu bývá pro týmy jednou z nejtěžších částí programu. Čelit dobře mířeným otázkám potenciálních klientů, partnerů a investorů dokáže realizátory v začátcích pořádně uzemnit. Pomoci projektům postavit se na vlastní nohy a překonat všechny překážky spojené s rozvojem nápadu je tak v akceleraci našim nejdůležitějším posláním. Se vším ostatním jim pak dokáží pomoci expertní konzultace, mentoři a workshopy,“ říká koordinátor celého programu Pavel Klučka.

Důležitým aspektem akcelerátoru je vzájemnost. Projekty mohou pokládat otevřeně dotazy svým kolegům a vzájemně si předávat zkušenosti. Podmínkou přežití nového projektu v rané fázi je vzájemná upřímnost v týmů i vůči sobě samým. Tomu nahrává také interakce s mentory a kolegy, podobnou funkci mají také workshopy, kde týmy cíleně pracují v rámci stanovených témat. Pvní tematické setkání proběhlo v odpoledním bloku hned po zahájení a bylo zaměřeno na Design Thinking. Projekty se soustředili na hodnotu, kterou produktu/služba potenciálně přináší. A základní otázkou workshopu bylo stanovit jaký problém uživateli to či ono řeší a jaký konkrétní přínos pro klienta pořízení produktu či služby může a má mít. Na definici vlastní hodnoty budou pak všichni účastníci dále stavět.

Na konci září nás čeká zahájení č. 2, a to pro druhou půlku vybraných, kteří už mají produkt či službu minimálně ve formě prototypu. Pokročilejší fázi jejich projektů budou přizpůsobeny také workshopy. Program ale skončí pro všechny stejně: slavnostním vystoupením před porotou i veřejností na konci tohoto roku. Do té doby jim přeje celý organizační a realizační tým programu hodně štěstí a pevnou vůli.


Program Chytrá myšlenka je realizován spolkem Hub for Change a financován z dotace Moravskoslezského kraje.
Pro další novinky o programu a projektech sledujte Facebookovou událost letošního ročníku.
Celé fotoalbum z Kick Offu najdete zde