Vzdělávání v eventové branži nikdy nekončí

Článek Lenky Krákorové vyšel v rámci speciálního projektu Event Management pro Hospodářské noviny


Vybrali jste si povolání evenťáka? Pak asi nejste žádná slečinka. V téhle práci se rozlučte s pravidelnou pracovní dobou, s příchodem do kanceláře na devátou i volnými víkendy. Představa vašich přátel, že pozice event manažer je jen taková pěkná přezdívka pro organizátora pařeb, se od skutečnosti většinou dost liší. Kde tedy k této práci berou evenťáci motivaci, kde se vlastně taková práce dá naučit?

Ideální je, pokud hned na začátku máte štěstí a vezmou si vás do parády zkušenější kolegové. Učení se prostřednictvím zážitku v téhle branži platí víc, než kdekoli jinde. Zážitek, to je přece ta samotná podstata eventu. Ať už se jedná o malý workshop, teambuilding pro firemní kolektiv nebo cestovatelský zážitek na míru. Seniornější kolega vám dopřeje dostatek prostoru pro získání zkušeností, zároveň mívá celek i juniora samotného dostatečně pod kontrolou.

Kam se ale obrátit, pokud jste na vše sami? Můžeme začít od základu.

Čtěte

Dobrou knihou nikdy nic nezkazíte. Ať už začnete opravdu od píky publikací Event Management for Dummies od Laury Capell nebo třísetstránkovou Event’s Manager’s Bible (D G Conway).

Dobrovolničte

Chcete-li něco získat, je většinou třeba investovat. I v eventové oblasti existují možnosti, jak se do akcí zapojit dobrovolnickou formou, načerpat tak inspiraci i zkušenost. Dobrým příkladem jsou např. konference Engage společnosti Social Bakers, na dobrovolníky často sází i eventy sportovního charakteru.

Vzdělávejte se formálně

Mezi nejznámější vzdělávací společnosti zaměřující se na eventy u nás patří Top Vision. Kurzy bývají jednodenní, většinou je hradí zaměstnavatel coby součást firemního vzdělávání. Další možností je Event Marketing Akademie pořádaná pražským Impact Hubem. Jde o cyklus interaktivních přednášek, kde jde diskuse o jednotlivých tématech do hloubky, workshopy navíc nabízejí dostatek prostoru pro práci ve skupinách i následný networking.

Hledejte sobě podobné

Platformy typu Naučmese nebo Vímvíc.cz se těší rostoucí oblibě, a to oprávněně. Preferujete-li vzdělávání s neformální atmosférou, v menším počtu lidí, mohou být zdejší kurzy pro vás to pravé. Zjišťujte si reference dopředu, podělte se poté o své dojmy. Usnadníte rozhodování dalším zájemcům a pomůžete kvalitě pořádaných lekcí.

Hledejte offline inspiraci

Choďte na akce své konkurence, nebo o nich alespoň mějte přehled. Udržujte si povědomí o aktuálním dění a trendech pomocí eventových konferencí nebo vyhlašováním eventových cen, a to nejen českých (Czech Event Awards), ale i evropských (EubBea festival).

Hledejte online inspiraci

Přidejte se do zajímavých online skupin, v ČR doporučuji třeba facebookové #EventMarketing nebo #Holkyzmarketingu, která je sice obecnější, ale i diskuse o eventech se zde objevují. Propátrejte LinkedInové skupiny, do oblíbených záložek v prohlížeči přidejte bizbash.com.

Povídejte si, ptejte se a seznamujte se

Chtějte na své nápady i zrealizované akce okamžitý feedback. Nastavte otevřenou atmosféru a buďte připraveni na kritiku. Chvála potěší, konstruktivní připomínky vás posunou dál. Ptejte se na detaily a nezapomínejte, že zpětná vazba je laskavost. Není-li ve vaší blízkosti komunita podobně zapálených lidí, podněcujte její vznik.

Ať už si vyberete jakýkoli přístup či jejich kombinaci, stejně jako všude jinde platí, že teorie z vás mistra neudělá. Co vy děláte pro to, abyste ve svém oboru drželi krok se špičkou?

Zpět na všechny příběhy